så kan det gå när Frida tänker till.

Jag kom och tänka på en konversation som jag hade med någon. Märkligt nog kommer jag inte ihåg vem det var jag pratade med.. Vem vet? Detkanske bara var en dröm.. Men jag kan kallla en okända människan för Stig (Inte för att jag känner nåon som heter stig, men jag tycker det är sådant fint namn.)

Frida: Hur många människor finns det i Sverige på ett ungefär?
Stig: Jag vet inte riktigt, men runt 9 miljoner tror jag.
Frida: Va?! Bara så lite?!
Stig: Ja men vadå..? Det är väll inte så lite?
Frida: Det är det väll? Men tänkt licksom.. Om jag skulle fråga varje människa om en krona.. Så skulle jag inte bli så jätte rik. Eller jag skulle klara mig. Men jag trodde licksom att jag skulle bli mullti-miljonär..?
Stig(ganska ointresserad): Jaha..?
Frida: Jag borde flytte till typ Kina, eller Indien.. Har hört att det bor en del människor där.
Stig: Ja, det borde du göra.
Frida: Eller vänta! Jag kan ju fråga varje människa i hela världen efter en krona, jag skulle ju bli sten rik! Hur många människor finns det typ i hela världen då?
Stig: Ingen aning faktiskt. Men det finns väll typ 6 hundra tusen miljoner, tror jag, elelr någon sa det till mig förut..
Frida: Haha shit! Tänk hur rik jag skulle bli!
Stig: Ja Frida, du skulle bli jätte rik.
Frida: Men vänta lite.. Hur fan vet man att det finns så många? Är det någon som sitter och räknar varje människa i hela världen eller?
Stig: Jag har ingen aning. Sånt vet man väll.
Frida: Jaha? Men nån måste väll hålla koll? Jag antar att det är han som kallas för Gud.
Stig: Du är ju knäpp.


Kommentarer
Postat av: friskolebarnen

frida är dum frida är dum frida är dum!

2009-08-17 @ 12:13:25
URL: http://friskolebarn.blogg.se/
Postat av: friskolebarnen

oj förlåt frida, jag röcks bara med av stunden. Du är en fin flicka

2009-08-17 @ 12:13:48
URL: http://friskolebarn.blogg.se/
Postat av: friskolebarnen

bara lite dum

2009-08-17 @ 12:13:58
URL: http://friskolebarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0