Tips om sönmlöshet

Hej bloggen.

Kortfattar mig dag:
Skola.
Vart med Matilda.
Kollat tv.
Lite fotvård.
Nu data.

Nu är jag väldigt trött. Tuff vecka. Tidig dålig sömn och tidig upp gång. Men nu ska jag inte klaga! Hehe.

Lider du av sömnlöshet? Även fast jag inte gör det så extremt mycket så har jag ändå några tips:
- Sov hällre kallt än att ha det så varmt att du svettas. Har läst om en forskning att man sover bättre i svalare rum.
- Även fast du inte är trött på kvällarna borde du försöka få in en rutin att gå och lägga dig tidigt.
- (Inget tips direkt) Jätte många säger att man ska sova i ett mörkt rum, men jag somnar faktiskt bättre när det är ljust.. jag vet inte varför. Men jag tror inte att man är tvungen att sova i ett mörkt rum, just god to know. hehe.
- Var aktiv under dagarna. Om du sitter still och sitter vid datorn eller ligger och kollar på tv hela dagarna så vilar man då, medans om man är aktiv under dagarna så blri man trött på kvällen och kan få en bättre sömn.



Ja det var några tips, har inte direkt  någon fundering så det var allt för idag.
Nu ska jag kolla på film.
Puss på er
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0