Stackars hönan

de va en gång en höa som älskade livet med sin ny gifta böna, hon hade lite fjun ååh fick så ute i de kalla regnet när de andra va på fest med en stor fet häst :/ hon var klen i sina ben och kunde derför inget göra, för att få sin och de andra hönornas röst hörda .bonden tog en dag tag i lilla hönan och sa "jaa du, min fina höna, nu ska du aldrig mer få se din böna för nu, nu du din börda ska jag'' så blev hönan mördad och alla de andra också med åren så ligger de till fårstår du nu


Historian om varför det är synd om hönan när det regnar, av Nandie.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv ; Ah jag tror nog att det fans lite färger att välja på :) ( inte för att jag skulle bry mig om du tog en rosa du med ;) ) <33

2009-09-12 @ 22:56:46
URL: http://beproud.webblogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

oj då!

2009-09-12 @ 23:22:11
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0